6. rész - Esküvői teendők 1./2.
2019. február 04. írta: B. Berni

6. rész - Esküvői teendők 1./2.

eskuvoi_teendok.jpg

Az esküvői teendőket még a szervezés megkezdésekor rendbe szedtem. Ez a mi esetünkben az esküvő előtt 10 héttel történt, - ha pedig általánosságban beszélek, a szervezési idő első 15%-ban érdemes erre energiát fordítani. Az én gondolatvilágomban nem volt kérdés, hogy van feladatom a teendők rendszerezését illetően és az is tiszta volt, hogyan.


A projekteknél ilyenkor összehívjuk a csapatot, brainstorming jelleggel (ötletroham: azaz mindenkinek ami eszébe jut, bemondja) összegyűjtjük elejétől a végéig a teendőket, időrendbe tesszük és amikor ismét végignézzük,  általában gazdagodik a terv további teendőkkel - hiszen ilyenkor összeáll a teljes folyamat. A rendszerezés során meghatározzuk a feladat kivitelezésére szükséges időráfordítást, illetve a feladatgazdákat. Előbbire azért van szükség, hogy projekttervet szépen, kiegyenlített lefutásúvá tudjuk alakítani: ne sűrűsödjenek össze a feladatok, sőt, ha már látjuk a felelősöket is, ne legyen egy kézben sok teendő.

Ezt a módszert használtam az esküvőzésnél. Különböző szinteken lehet megvalósítani a tervezést. Mivel a mi esetünkben kevés az idő az esküvőig, nem akarom "szétadminisztrálni" magam, így leegyszerűsítettem.

  1. letöltöttem a netről néhány feladatlistát
  2. összeollóztam belőlük a saját listámat: átírtam, illetve kiegészítettem további, a mi esetünkben releváns teendőkkel (pl. felvettem az esküvői honlapot, átírtam a zenekart dj-re, ilyesmik)
  3. beprióztam: fontossági sorrendbe állítottam
  4. megmutattam életempárjának és kiegészítettük azzal, ami neki még felmerült
  5. leválasztottam az esküvő utáni teendőket és a végére tettem
  6. az esküvő előtti teendőket feldaraboltam 3, nagyjából egyenlő részre : esküvő előtt 3 hónappal, előtte 2 hónappal, illetve utolsó 4 hét
  7. az utolsó 4 hét teendőit szintén feldaraboltam úgy, hogy a Nagy naphoz közeledve egyre kisebb egységek legyenek
  8. felírtam az ismerősöket, barátokat azokhoz a teendőkhöz, amihez segítséget kérek - főleg az utolsó pár napban van erre nagy igény.

A munkában alkalmazott gyakorlat ellenére ez esküvői teendőkhöz nem vittem fel időráfordítást. Ennek több oka is van:

  1. Nem adott az időráfordítás, legalábbis nehezen meghatározható: mivel a szabadidőmben szervezek, nem tudom azt mondani (mint a munkában), hogy minden nap van x órám, beszorzom a napok számával a határidőig és akkor piros bicikli. Aztán ezt az időt felosztom a feladatok között, a redundánsokat összerendezem... stb. Nem. Ehelyett inkább egy lieáris tervezést alkalmazok. Tehát mindegyik teendő megérdemel 2-3 órát és kiegyenlítetten egymás mögé helyezve elvégzem őket, amikor van rá időm. Néha rögtönzök, egyik dolgot gyorsan rövidre zárom, másik hosszabb ideig tart. Sokkal egyszerűbb így.
  2. Nem akarok elveszni a részletekben - még a végén ráfeszülök, ha nem készül el valami időben. Tehát nagyjából így balanszolgatok: érezzem jól magam a szervezősdi alatt miközben megvan a kontrol.

Én egy sima excelben dolgoztam, viszont már vannak benne olyan beépített templatek, amik megkönnyítik mindenki számára a hétköznapokat.

A tervemet bedolgoztam egy ilyen excel tepmlate-be a blog kedvéért. Remélem hasznát veszitek! Minden infót nem töltöttem fel, mert azért kellenek a meglepetések a vendégeinknek. Azonbn több, mint 100 tevékenységet gyűjtöttem össze, ilyen részletességgel a neten nem is találtam forrást, ezért az majdnem teljes.

Esküvői projektterv minta elérése: 

https://www.dropbox.com/s/gp535lp3uv5tjte/Esk%C3%BCv%C5%91i%20projektterv.xlsx?dl=0

 

A következő bejegyzésben megosztom annak módját, hogyan dolgozok a tervvel és egészítem ki a tény adatokkal a 3 hónap alatt.

 

Kövess a Facebookon!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://3honapalatteskuvo.blog.hu/api/trackback/id/tr4114605562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása