Éljen a XXI. század! Éljen a szóbeszéd, a közbeszéd, a testbeszéd... és éljen a gondolatátvitel!
Kicsit konkrétabban: a vendégeket meghívhatjuk személyesen, csoportosan, telefonon, postán, e-mailben, videóval egy megosztón, Facebookon, de akár az Instán is. Hírül viheti a tízéves szomszéd kisfiú egy kis zsebpénzért cserébe vagy egy siheder lóháton címeretek zászlajával felvonulva körbeharsoghatja a jó hírt (mostanában újra nézem a Trónok harcát).
A kommunikáció egyik része a vendégek tájékoztatása a legfontosabb tudnivalókról. Erről szól ez a bejegyzés.
1. Save the date
Megvan, hogy esküvő. Tudjuk, hogy mikor és hol tartjuk, de még nem ismerjük a részleteket. Erre alkalmas a save the date szakasz, vagyis mentsd el a dátumot. Kitűnő megoldás, hogy tudasd a szeretteiddel, hogy számítasz rájuk. Láttam olyat, aki kiküldött egy fotót magukról a Facebookon, kezükben egy táblával, amin a dátum szerepelt. Ugyanezt postán is meg lehet tenni. Bár ahhoz ma már előbb be kell gyűjteni a postacímeket.
Mi az esküvői honlapot választottuk, mert az folyamatosan fejleszthető. (Habár idő hiányában nem került fel minden, amit eredetileg terveztünk.)
Létrehoztunk egy eseményt a Facebookon, meghívtuk az összes ismerőst és belinkeltük a honlapcímet. Azon néhány ismerősnek, akik nem elérhetőek a social networkön (kb. 8-10%), telefonon jeleztük szándékunkat vagy elkértük az e-mail címüket.
2. Meghívó
Azért született meg a papíros meghívó gondolata, mert az Életempárja személyesebbnek élte meg. Ma már fontos információkat osztanak meg az interneten, átalakultunk. Bizton állíthatom, hogy belefér, ha nincs papír meghívó. A neten kapott meghívót is le lehet menteni, ki lehet nyomtatni. Elvégre is a fényképeinket, emlékeinket is így kezeljük.
Én az említett esküvői honlapot tekintem meghívónknak. A papíroson nem adtam meg elérhetőséget se, csak a meghívó honlapcímet és QR kódot, ami szintén odavezet. Azt szokták mondani, a házasulandók stílusát fel lehet ismerni az esküvőn. Nos. Ezek mi vagyunk: modern gondolkodású korszerű eszközöket preferálva könnyítjük az életünket, ugyanakkor rugalmasak vagyunk: tehát lett papír meghívó is.
Mindkét meghívó tartalmazza az alábbi fontos információkat:
Dátumok, időpontok
Helyszínek
Szállásra vonatkozó tudnivalók
Rövid programterv

Az esküvői honlap vendégbarátabb, több informácóval segíti a barátainkat. Tartalma:
Elérhetőségeink, mind hagyományos, mind social network
Térképeket csatoltunk a tájékozódás megkönnyítésére
Belinkeltünk további releváns infókat, pl. szállás honlapcímet
Visszajelző űrlap, ahol lehetőségük van a vendégeknek feltölteni a különleges kívánságokat is, allergiákat, így nem merül feledésbe - egyébként nagyon sok vicces, személyes üzenetet is kaptunk
Nászajándék kérésünket
És még sok minden más: köszöntünk, idéztünk, kértünk, szellemeskedtünk...
Érdekes, hogy a vendégek 90%-a 25 és 35 év közötti (a gyermekeket nem tekintetbe véve), a visszajelzések és a honlap látogatottsága 60-65% közötti. Személy szerint ennél többre számítottam.
A papíros meghívó készítésekor 1 hétig Photoshoppal próbálkoztam. Végül elismertem, hogy nem értek hozzá és kukába dobtam az addigra csupán 15% készültségű tervemet. Majd letöltöttem egy appot, amivel 3 nap alatt elkészítettem az egészet és további 3 nap alatt kinyomtattuk (a tesztelés - módosítás miatt tartott ennyi ideig).
3.Átadás
Az említett Facebook esemény nem az esküvő dátumára, hanem az átadóéra volt kiírva. Ennek oka, hogy nem akartuk a vendégeket szétszpemeltetni egymás kérdéseivel - senki sem kíváncsi 3 hónapon keresztül az esküvőre.
Tehát két eseményt írtunk ki, amelyből választhattak a vendégek. Ez a stratégia azonban nem lett olyan hatékony, mint amilyenre számítottam. Véleményem szerint ennek oka a rohanó társadalom, a rengeteg munka, vagyis mindenki este 8-9 órára ér haza.
Íme a statisztika, hogyan alakult az átadás:
Tip-top TIPP:
Saját bőrös: ne áruld el a kulisszatitkokat és csak annyit mondj, amennyit szükséges!
Hogy miért? Mert így élvezetesebb. Mindenkinek. Habár izgatottságomban elmesélek mindent az érintetteknek, jobban értékelik, ha nincs mit előre értékelni.
Ha tudod, hogy pénteken palacsinta van a menzán ebédre, már hétfőtől azt várod. Majd amikor megkapod végre, csalódottan konstatálod, hogy nem is olyan, mint a nagyié.
Erről a feladó-fogadó közötti konverzió tehet. A feladó közöl egy információt. Objektíven. Szerencsés esetben nem torzul, amíg a fogadóhoz ér. Majd a fogadó hallván az információt, feldolgozza saját tapasztalatával, világképével, hangulatával, érzelmével karöltve. És ekkor változik a nézet: következtetést von le. A várakozassal is változik és amikor az információ valósággá válik, az elvárás nem teljesül.
Ugye mennyivel jobb megörülni a palacsintának pénteken, amikor meglátod, hogy tocsog az olajban?!
Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még hasonlókról olvasni, kövess a Facebookon!